Sıkça Sorulan Sorular?
19 Nisan 2022

Sık Sorulan Sorular


1-Kurumunuzda muayene olabilmek için nasıl randevu alabilirim ?


Nevşehir ADSM de muayene olabilmek için;

ONLİNE randevu htpp://www.mhrs.gov.tr./ adresini ziyaret ediniz. Telefonla randevu almak için, 182 numaralı telefonu arayınız.

2-Kurumunuzda acil polikliniği var mı ?

Kurumumuzda acil şikayetlerle başvuran hastalarımıza, mesai saati içerisinde genel polikliniklerimizde ve hafta içi 16:30 - 08:00, hafta sonu 08:00 - 08:00 (24 saat) saatleri arasında nöbet polikliniğinde hizmet vermekteyiz.

3-18 yaş altında başvuran hasta ebeveyni olmadan muayene olabilir mi ?

Merkezimizde 18 yaş altı bireylerde ebeveyni olmadan muayene yapılmamaktadır.

4- MHRS Randevu'su alan bir hasta randevu saatinden ne kadar önce muayeneye gelmeli ?

Hastalarımızın randevu zamanından 15 dakika önce kurumumuza başvurmaları gerekir.

5-Engelli hastalarınız için merkeziniz ne gibi imkanlar sunmaktadır ?

Merkezimize gelen engelli hastalarımız, bakanlığımızın yayınlamış olduğu 2010/73- 80 nolu genelgesine istinaden her birimimizde öncelikli hasta hakkına sahiptir. Merkezimiz, engelli hastalarımız için, standartlara uygun engelli polikliniği ,engelli otoparkı,engelli tuvaleti gibi donanımlara sahiptir.Merkezimize gelemeyecek durumda olan hastalarımıza, Evde Sağlık Hizmetleri Birimi personelleri tarafından mobil hizmet verilmektedir.Engelli olup hekimle iletişime geçemeyen ve ağız açmasında problem olan hastalarımız için ( muayene bulguları ve labaratuvar sonuçları uygun olduğu takdirde) genel anestezi altında tedavi hizmeti sunulmaktadır.

6-Merkezinizle anlaşmalı kurumlar nerelerdir ?

Kurumumuz TC Sağlık Bakanlığına bağlı bir kamu kurumudur.

SGK geçerlidir.
Ücretli hasta muayenesi yapılmaktadır.
Yeşil kart · Şehit, Gazi ve yakınları
Er ve Erbaşlar ( Sevk ve Sağlık karnesi ile birlikte)
İsteğe Bağlı Sigortalılar Yurt dışı sigortalılar(Sgk sevk belgesi ile birlikte)
18 yaş altı Yabancı Uyruklu Hasta:Pasaport ibrazı(ücretli hasta statüsünde tedavi yapılır.)

7-Hekim değiştirebilir miyiz?

Hastalarımız hasta hakları yönetmeliğinin 9.maddesi gereği hekim değiştirme hakkını kullanabilirler.Bunu yaparken hasta iletişim birimimize başvurarak kısa bir form doldurmaları yeterli olmaktadır.

8- Acil hasta hizmetleri verilmekte midir?

Kurumumuzda mesai saatleri dışında da poliklinik hizmeti verilmektedir. Hafta içi saat 16:30 saati itibari ile başlayıp sabah saat 08:30'a kadar devam etmektedir. Cumartesi pazar günleri de yine 24 saat mesai dışı poliklinik hizmeti verilmektedir. Ağız ve Diş Sağlığı Merkezlerinde acil hizmeti olarak değil mesai dışı hizmet adı altında 24 saat kesintisiz hizmet verilmektedir.